Надія Гладкевич: «Починайте піклуватися про інших і не бійтеся того, що ще не відбулося»

Про те, як бізнес реагує на всі випробування, що провокує пандемія коронавірусу та світова криза, про першочергові завдання, пріоритети, настрої, нові умови праці та джерела оптимізму – ми поспілкувалися із генеральною директоркою групи компаній РЕНОМЕ Надією Гладкевич

– Як група компаній РЕНОМЕ реагує і переживає ті випробування, які випали на долю всього бізнесу під час епідемії?

– Перша реакція була така ж, як у всіх – ми, як законослухняні, пішли на карантин.

Хто пішов у відпустку власним коштом, у когось були невикористані дні, хтось перейшов на дистанційну працю, а дехто – працює у звичному режимі, бо у цьому є нагальна потреба суспільства (як от обслуговування банкоматів).

Не секрет, коли оголосили карантин, в очікуванні завмерли практично всі бізнеси (окрім тих, які забезпечують людей найнеобхіднішим), серед таких і наш девелоперський та будівельний напрямки.

Зараз у нас тривають підготовчі роботи й стратегічні напрацювання, ми переглядаємо бюджети, адаптовуємо їх до теперішніх реалій, напрацьовуємо нові ідеї, і вже прийняли рішення: довго сидіти на карантині – не можемо. Компанія не генерує доходу й відповідно – запасу у нас вистачить ненадовго. До того ж, потрібно, щоб економіка держави працювала й це, в першу чергу, завдання бізнесу.

Що далі?

Нам усім потрібно уже адаптовуватися працювати в нових реаліях. Експерти прогнозують, що спалах епідемії, навіть якщо завершиться влітку, то повернеться восени, тому потрібно просто навчитися з цим жити.
Зараз почнуть розвиватися нові, актуальні напрямки бізнесу. Ми, наприклад, сильні у сфері автоматизації й готові прогресувати у цій сфері. На противагу – незабаром зменшаться капітальні інвестиції, і ми вже переглядаємо свої інвестиційні проєкти, їх стратегії.

Але як би ми не дбали про бізнес, у пріоритеті залишаються – люди. Нам потрібно подбати про їх безпеку та соціальну справедливість, аби та криза, яка насувається на нас, не призвела до безробіття та зубожіння великої кількості людей.

В наших планах – виходити з карантину поступово, працівники таки будуть відвідувати роботу, але ми зменшимо концентрацію людей на одній території, уважно стежитимемо за їх станом, забезпечимо стерильні мови для праці, запустимо кварцування в кімнатах, дезінфекцію і т.д. Виключенням стануть ті працівники, в кого вдома є люди в групі ризику, вони змушені будуть і далі лишатися на карантині.

 Що стосується працівників – хто в РЕНОМЕ лишився на «передовій»? Що найважливіше варто донести людям в цей період?

– Найголовніша наша мета – це зберегти колективи та компанії, які зможуть далі відновитися. Нам потрібно зберегти експертизу, дієздатність, запал.

Основне завдання, яке стоїть перед усіма – затягнути ремінь. Попереду зменшення заробітних плат, але не просто так, а відповідно до доходів – кожному по потребі. І ми повинні в першу чергу подумати про тих, в кого менші доходи.

Ми повинні розуміти, що в цій непересічній ситуації – кожен не є сам за себе, а всі відповідають за всіх. І цю соціальну функцію всередині компанії ми повинні виконати.

Тому ті, у кого вищі заробітні плати, будуть мати більше їх зменшення, а до працівників, у яких заробітні плати суттєво менші, будуть застосовані нижчі коефіцієнти зниження доходу.

Стосовно «передової» – не всі наші працівники пішли на карантин. Працівники РЕНОМЕ СМАРТ обслуговують банкомати без перебоїв, бо зараз дуже важливо, щоб люди могли, наприклад, знімати готівку, щоб не сіяти паніку в країні. Про це нас просили банки й ми цю функцію забезпечили.

Інженери РЕНОМЕ СМАРТ

Заради цього працює і моніторинговий центр, і фахівці, що відповідають за програмне забезпечення, бо банкомати – це не лише залізо.

Стосовно форм роботи, думаю, що карантин дасть можливість для тестування та запровадження нових рішень по віддаленій роботі.

Віддалена робота загалом є менш ефективною, але в теперішній ситуації допомогла не випасти з бізнесового процесу компаніям. І цей досвід можна використати у майбутньому.

І, якщо людина, наприклад, хворіє ГРВІ, побула на лікарняному й почувається краще, то далі може продовжити роботу дистанційно, звісно, якщо це дозволяють фах та характер роботи.

Можливо, попереду буде професійна переорієнтація працівників.

Взагалі в цей період мені найбільше імпонує фраза: «Ми настільки сильні, наскільки ми готові до змін».


– Чому вчать нас такі непересічні уроки історії? До яких висновків можемо прийти, переживши пандемію?

– Звичайно, треба розуміти, що вірус задав початок нової глобально-економічної кризи. Такого не було навіть у період Великої депресії.

Це очікувано, але, я вас заспокою, це не страшно. Потрібно просто вчасно й правильно реагувати на виклики й не провокувати паніку. Найчастіше панічні настрої приходять тоді, коли ми не хочемо прийняти ситуацію, що склалася, тішимо себе невиправданими надіями. І це лише призводить до розвитку депресивного стану.

Стосовно висновків, думаю, що природа нам нагадує – щось ми робимо не так у цьому житті.


Можливо, ми споживали з надлишком, витрачали кошти та час на зайві речі, на те, що нас не збагачує духовно, не робить щасливішими.

В цьому сенсі нам є чому повчитися у країн Скандинавії, вони не тринькають безпредметно гроші. Ось, наприклад, нам не подобається відро, бо воно втратило зовнішній вигляд, дуже часто ми купували нове.

А у Швеції – не так: поки це відро виконує свою основну функцію, вони ним користуються. Заміна відбувається при нагальній потребі.

Також нам потрібно переглянути використання ресурсів: як ми споживаємо воду, електроенергію, що ми робимо з органічним та неорганічним сміттям?

Зауважте, під час епідемії, коли зупинилися виробничі потужності, стало менше авто на дорогах – науковці почали фіксувати із супутників, як очищається планета. Тому, кожен має зробити свої висновки за цей час та виробляти нові звички.

– Чи повинні компанії проявляти свою соціальну активність в цей період? Допомагати?

Безумовно. Це час для того, щоб реанімувати нашу медичну сферу.

Ми купили апарат штучної вентиляції легень у міську лікарню, придбали 300 комбінезонів для індивідуального захисту медпрацівників. Якщо ми не захистимо наших медиків, тоді нікому буде нас лікувати.

Якщо спалах пандемії буде великий, ми можемо взяти на себе обов’язки – допомагати одиноким стареньким людям. Ми вже обговорювали з заступником міського голови, як краще забезпечувати цю функцію, бо старенькі бояться шахраїв та недобросовісних контактів.

Тут ми можемо використовуючи власний транспорт, автопарк компанії, робити безконтактне доставляння під двері. Можливостей – багато.

– РЕНОМЕ святкує 30 річницю цього року: як вплине пандемія на заплановані проєкти, заходи?

– Ми планували масштабне святкування, генерували багато ідей і більшість із них були для міста. Проте зараз скорочуємо видатки та сфокусовані лише на ініціативах соціального характеру.

Ми хочемо робити щось, щоб виводити країну з кризи, а людей – з депресії. Що це буде – вирішимо разом.


– Карантин зараз створює такий певний ефект Чорнобиля навколо… Що б порадили людям: як боротися зі стресами, панічними атаками?

– Треба прийняти той факт, що в будь-якому випадку вірус – складний, і це може тривати довго – вакцина потребує часу, перевірки, запуску у виробництво.

Добре було б подумати кожному: «А що я можу зробити в цій ситуації?» Наприклад, почати вчитися: вивчати історію, іноземну мову, проходити професійні вебінари, опанувати кулінарну справу.

Спробуйте співати – це корисно для вентиляції легень, співайте цілою родиною, вивчайте пісні, створюйте позитивний настрій вдома.

Облаштуйте затишне місце на балконі й отримуйте вітамін D там, або знайдіть віддалені місця від людей для родинних прогулянок.

Займайтеся зарядкою! Не обов’язково онлайн, можна просто присідати, віджиматися. Кажуть, потрібно підвищити температуру тіла рухами до мокроти – це підвищує імунітет.

І не забувайте про спілкування, нехай дистанційне, але не про негатив (останні новини, скільки померло, і як все погано), а про те, що робить нас розумнішими, ерудованими чи веселішими. Словом, починайте піклуватися про інших і не бійтеся того, що ще не відбулося.

– А як зберігати хороші взаємини з тим, хто вдома постійно поруч з нами?

– Це хороший час переоцінити сімейні стосунки.

Ми повинні заново вчитися спілкуватися, не нав’язувати, а шукати спільні цікаві теми, цінувати думку один одного, приділяти увагу і водночас поважати особистий простір, бажання людини побути наодинці.

– Що особисто ви робите на карантині?

– Я роблю те, на що ніколи не вистачало часу. От, наприклад, голубці!

Не пам’ятаю, коли востаннє робила таку страву, стала більше пекти. Багато часу приділяю вивченню англійської, бо завжди було обмаль часу. Попереду ще весняно-польові роботи біля будинку (сміється, – ред.), спали морози, чекаю суботу й буду косити траву.

І звісно – читання, зазвичай читаю кілька книг одночасно (це, майбуть, особливість Близнюків, не люблю довго робити одну й ту ж справу).

– Що найперше зробите, коли карантин закінчиться?

– Я хочу, щоб ми цілою командою РЕНОМЕ вийшли на толоку й прибрали парк ПДМ.

Це наша добра традиція. Хоча я й зараз там прибираю, намагаюся привчити людей забирати відходи своїх домашніх улюбленців (бо цей парк не лише для собак, але й для людей), також допомагаю волонтерам, що опікуються бездомними тваринами.

Але все ж таки сподіваюся, що карантин закінчиться і ми всі разом наведемо там лад.



Залишити коментар

Your email address will not be published. Обов'язкові поля позначені. *

Рекомендуємо для перегляду

Про сервіс та безпеку в умовах карантину – комерційний директор РЕНОМЕ СМАРТ Наталія Полякова

Про нові виклики для фінтех-бізнесу, сервіс в умовах першої необхідності, зміни, що на нас чекають та партнерські рукостискання в ZOOMі – про все це ми поспілкувалися з комерційним директором РЕНОМЕ СМАРТ Наталією Поляковою. Як компанія РЕНОМЕ СМАРТ реагує і переживає…

Володимир Липко про віконне виробництво на карантині та онлайн сервіс

Карантин – час адаптації та освоєння нових інструментів ведення бізнесу. Саме тому команда ТМ Вікнова освоїла онлайн-методи сервісу та комунікації з клієнтами, а також працює над новими пропозиціями в продукції. Більше про специфіку віконного бізнесу під час пандемії, нам розповів…

Надія Границька: “Кайфую від процесу перетворення рендерів в реальні будинки, в яких вечорами загоряється світло, і видно обриси життя, що там поселилося”

У ній гармонійно поєднуються сила таланту, розуму, краси – все це приправлено дрібкою зухвалості та авантюризму. Знайомтеся – Надія Границька, очолює маркетинговий відділ РЕНОМЕ КОМФОРТ. Вона має багато завдань та рук як Шива, кожного дня зіштовхується із новими викликами та…